torsdag 24. juni 2010

Som Sam Pink sa det

Jeg er prosessen av årsmilliarders bevegelse og forgjengeren til
enda flere milliarder

Gresset langs fortauet utenfor leiligheten min er grønt om
dagen og svart om natta.
Og jeg er alltid den samme.

Møkka på hendene mine og ansiktet mitt har mer å si enn meg.

Jeg vil skrubbe ansiktet mitt mot sofaen til kraniet blir synlig
Jeg vil pusse tennene mine med en grillbørste
Eller la noen gå på skøyter over ansiktet mitt

Mitt eneste måkl er å utslette meg selv og alt annet.
Jeg bruker minst fem minutter av hver time på å vurdere om jeg
skal brekke et av beina mine

Jeg er på sola og forsøker å slukke den med spyttet mitt
Jeg spytter i havet og gjør det større

Lukt på meg. Jeg er 1/3 død.

Jeg skal lage en parykk av støvet som dekker gulvet mitt
Jeg vil se fin ut for deg

Jeg er mer bekymret for lufta som omgir kroppen min enn
noe annet

Det er vanskelig å være ærlig

Vasken min er full av døde fluer

Jeg har ikke empati for noen
Jeg tar lærdom av voldelige intensjoner

Jeg er lei av konversasjonsstrukturer
Jeg vil omarrangere skjelettet mitt

Prisen for hvert vennskap er tidstap
Det er narsissistisk å ha venner

Stå på taket ditt og rop til alle som passerer
Du er trygg på taket

Jeg brukte et nett til å fange noen sommerfugler
Jeg puttet sommerfuglene i munnen og hvisket dem
inn i øret ditt

Jeg krysser armene i dusjen og lar vannet samle seg på
innsiden av albuene og hårene på armen min svaier i sakte
undervannsbevegelse og jeg ser meg selv som et lite plankton
uten håp eller formål. Navigerer hårene og hater bakken
under meg

Sier nei til hvile

Sier nei til å slappe av

Jeg skal samle øynene til alle døde dyr og insekter jeg
finner og feste dem til øynene mine og se verden gjennom
kaleidoskop

I kveld vil jeg vite hva jeg lærte i dag, i morgen vil jeg glemme
det og lære det på nytt.

2 kommentarer:

Ludde sa...

Men dette er jo fabelaktig. Suverent! Vi er i gang!

Frank Gabor sa...

Hadde det vært så vel. Sam Pink:
http://www.blogger.com/profile/05802130245839962069
http://www.impersonalelectroniccommunication.com/